Mühendislik FakültesiÇevre Mühendisliği

Çevre Mühendisliği

Niçin M.Ü. Çevre Mühendisliği?

 

NİÇİN MARMARA ÜNİVERSİTESİ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ'NÜ TERCİH ETMELİYİM?

Sevgili üniversite adayı öğrenciler, 

Bu mesajımda sizlere niçin Marmara Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü’nü gönül rahatlığı ile önde gelen tercihleriniz arasında yazabileceğinizi özetlemeye çalışacağım.

Derslerimiz tamamen İngilizce olarak işlenmekte, İngilizce ders kitaplarını okutmaktayız. Öğrencilerimiz eğitimleri boyunca hem meslek bilgilerini öğrenmekte, hem de İngilizce bilgilerini artırmaktadır.

Birçok öğretim üyemiz çok geniş proje, tasarım ve danışmanlık tecrübesine sahiptir. “Su ve Atıksu Arıtma Tesisleri Tasarımı” konusunda Marmara Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü Türkiye’de rakipsizdir.

Öğrencilerimiz eğitimleri sırasında çok iyi seviyede bilgisayar programlama becerileri ediniyorlar. “Bilgisayar Programcısı” olarak istihdam edilen mezunlarımız mevcuttur. Bazı büyük ve meşhur üniversitelerde dahi bu konuda ciddi eksikler olduğu iyi biliniyor.

Mezunlarımızın % 100 oranında iş bulduklarını, Türkiye’de ve yurt dışında istihdam edildiklerini biliyoruz. Bilhassa özel sektör, tasarım yapabilen, İngilizce bilen, bilgisayar kullanma ve programlama becerileri ile donanmış ve dünyanın her yerinde çalışabilecek kapasiteye sahip mezunlarımızı tercih etmektedir.

Bölümümüzün birçok Avrupa üniversitesi ile ERASMUS Programı çerçevesinde Öğrenci Değişim Anlaşması mevcuttur. Bu program dahilinde öğrencilerimiz eğitimlerinin bir kısmını Avrupa’nın önde gelen üniversitelerinde sürdürebilmektedir.

Birçok mezunumuz lisansüstü çalışmalar yapmak için yurt dışına gitmiş ve Avrupa ve ABD üniversitelerinde zorluk çekmeden başarılı olmuştur.

Müfredatımız “Çift Anadal” ve “Yan Dal” uygulamalarını mümkün kılmaktadır. Yani, bölümümüz öğrencileri Çevre Mühendisliği dışında başka bir mühendislik veya temel bilim dalında diploma alabilirler. Bunu kolaylaştırmak için “ders tekrarı” ve “yaz okulu” uygulamalarını getirdik. Bu çerçevede, kritik derslerimizin artık sadece senede bir dönem değil, ya yaz okulunda ya da esas verildiği dönem dışında (Güz veya Bahar) başka bir dönemde daha açılmasını sağlıyoruz. Böylece öğrencilerimiz gecikmeden mezun olabiliyorlar.

Yukarıda bahsettiğim ders tekrarı ve yaz okulu uygulamaları, sınıf mevcutlarının da küçülmesini sağlıyor ve netice olarak eğitim kalitesinin artmasına katkıda bulunuyor. Ayrıca, bazı kritik derslerden bir dönem başarısız olan öğrencilerimiz, bu uygulamalar sayesinde yine gecikmeden mezun olabiliyorlar.

Genç ve güçlü bir kadromuz var. Bölüm elemanlarımız eğitim faaliyetlerini “birinci görev” olarak görmekte, ancak bilimsel araştırma ve proje çalışmalarını da yoğun bir şekilde sürdürmektedirler.

Öğrencilerimiz sadece en yüksek seviyede bir öğrenim görmüyorlar, aynı zamanda öğrenmeyi öğreniyorlar. Mezun olduktan sonra da kendilerini geliştirmeye devam ediyorlar.

Mezunlarımızla devamlı irtibat halindeyiz. Onların tecrübelerinden faydalanıyoruz. Müfredatımızı ve eğitim tekniklerimizi de mezunlarımızdan gelen bilgi ve görüşler ışığında devamlı gözden geçiriyor, gerektiği zaman tereddütsüz yeniliyoruz.

Lisans eğitiminde, hem mühendislik tasarımına, hem de bilimsel araştırma metotlarına önem veriyoruz. Bu çerçevede, son sınıfta hem ENVE 411/ENVE 422 tasarım dersleri, hem de ayrıca ENVE 497/ENVE 498 “Bitirme Projesi” tabir edilen “Mühendislik Projesi” derslerimiz var. Öğrencilerimiz ENVE 411/ENVE 422 derslerinde tasarım metotlarını ve pratik hesap tekniklerini derinlemesine öğrenmekte ve tatbik etmekte, ENVE 497/ENVE 498 derslerinde ise bilimsel araştırma metotlarını öğrenmektedirler.

“Öğrenci odaklı” bir yönetim tarzımız var. Ben “Bölüm Başkanı” olarak 1. sınıftan 4. sınıfa tüm öğrencilerimizle her dönem ayrı ayrı toplantılar yapıyorum. Her türlü sıkıntılarını, tekliflerini ve taleplerini dinliyor ve not ediyorum. Ayrıca, 1. sınıftan 4. sınıfa kadar tüm öğrencilerimize her sene anketler doldurtarak eğitim kalitemizi artırmak için veri topluyoruz. İlaveten, işveren ve mezun anketlerimiz var. Benim ve bölüm başkan yardımcılarımın kapıları öğrencilerimize sürekli olarak açıktır. Herhangi bir öğrencimiz, herhangi bir zamanda kapımızı çalıp, bizlerden her konuda yardım ve destek alabilir. Bütün bunlar, eğitim kalitemizi sürekli gözden geçirmemizi ve sürekli iyileştirmemizi beraberinde getiriyor.

Çevre Mühendisliği Bölümümüzün 2013-2014  değerlendirme döneminde MÜDEK Mühendislik Eğitim Programları Akreditasyon Kurulu (MAK) tarafından değerlendirmesi yapılmış, yapılan detaylı incelemeler ve değerlendirme ziyareti neticesi bölümümüzün akredite edilmesine karar verilmiştir. MÜDEK hem Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı ENAEE, hem de Washington Accord üyesidir. Bu nedenle MÜDEK Akreditasyonu, Avrupa’daki tüm üye ülkelere ilave olarak, Amerika (ABET), Kanada, Japonya vb. gibi diğer dünya ülkeleri için de doğrudan tanınırlık getirmiş olmaktadır. 

Mezunlarımızın başarısı birinci hedefimizdir. Mezunlarımızın rekabetçi ortamlarda ve dünyanın herhangi bir yerinde başarılı olabilecek bilgi ve beceri birikimi ile donanmaları, bizler için ahlakî bir sorumluluktur.

Bölümümüz hakkında daha fazla bilgi almak için lütfen çekinmeden benimle ve bölüm başkan yardımcılarımla irtibata geçiniz. Telefon numaralarımız ve e-mail adreslerimiz web sayfalarımızda bulunabilir. Daha da iyisi, bizi Göztepe Kampüsü’nde Mühendislik Fakültesi B Binası 5. ve 6. katlarda ziyaret edebilirsiniz.

Başarı dileklerimle,

Prof. Dr. Ömer Akgiray

Çevre Mühendisliği Bölüm Başkanı

Bölüm Tanıtımı

Bu sayfa Çevre Mühendisliği tarafından en son 21.06.2016 14:21:00 tarihinde güncellenmiştir.